dimecres, 23 de febrer del 2022

DE QUE DIRE ?

 

L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.

 

De còps, quand escrivèm, sembla que los mots rajolan tot solets de l'estilo, sens aver a los cercar dins la tèsta.

Es vrai que de fes, l’actualitat vos servís sus un platèl de qué contar…pas totjorn per vos encantar d’alhors.

D'autres còps, es la memòria que vos ajuda a trapar aquelas idèas que vos alunhan un momenton del temps present e vos fan soscar sus la vida passada, o al contrari sus l’avenidor. E es aquel vagabondatge que noirís vòstre esperit.

Mas, d'autres jorns, vaquí que vos sentissètz sec coma un òs. Los escrivans sonan pomposament aquò lo sindròme de la pagina blanca.

Alara, de qué dire ? de banalitats ? o res, puslèu que de mentidas.

Tè, en i pensant, i a ben un art que d’unes sabon practicar amb zèl : es l’art de parlar per pas res dire, mas es pas donat a tot lo mond d’i capitar.

 

Ivona BEAUME.

Mèsa, lo 15 de febrièr de 2022.

 

L’ŒIL DU BŒUF

LE BILLET D’YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.

               QUE DIRE ?

Parfois, quand on écrit, il semble que les mots dégoulinent tout seuls du stylo, sans avoir à les chercher dans sa tête.

Il est vrai que parfois l’actualité vous sert sur un plateau de quoi raconter…pas toujours pour vous enchanter d’ailleurs.

D’autres fois, c’est la mémoire qui vous aide à trouver ces idées qui vous éloignent un petit moment du temps présent et vous font réfléchir sur la vie passée, ou au contraire, sur l’avenir. Et c’est ce vagabondage qui nourrit votre esprit.

Mais d’autres jours, voilà que vous vous sentez sec comme un os. Les écrivains appellent pompeusement cela le syndrome de la page blanche.

Alors que dire ? des banalités ? ou rien plutôt que de gros mensonges.

Tenez, en y pensant, il y a bien un art que certains savent pratiquer avec zèle : c’est l’art de parler pour ne rien dire, mais il n’est pas donné à tout le monde d’y réussir. 

Yvonne BEAUME.

Mèze, le 15 février 2022.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits