L’UÒLH DEL BUÒU
LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.
Dins los temps ancians, existissiá a MÈSA, una font qu’aviá lo poder de garir las maissantas fèbres. Alavetz, quand mercé aquela font, lo mond avián escapat a la malautiá, anavan lèu-lèu portar un ciri a la glèisa per mercejar la Santa Verge. Cal dire que se racontava que la Verge Maria aviá netejat las borrassas de son filh dins aquela aiga.
La font se sonava Font de Candillère, per deformacion de candèla. Es segurament lo luòc que coneguèrem jos lo nom de Font Chandelière, Font Candelièra. D’alhors, lo maset que pòrta son nom es totjorn drech, encara que siá pas tot nòu !
Aquela istòrieta dels temps ancians, m'inspira doas reflexions :
D’una, que, a ne’n jutjar per totas las marcas que laissèt un pauc de pertot, la Santa Verge viatgèt pro per l’epòca.
De dos que, en aquel periòd de pandemia que ne finís pas pus, se volètz faire far d’economias a la Securitat Sociala, qu’arrèsta pas de plorar que consomam tròp, vos basta pas que d'agantar una picòla per faire ressuscitar la font miraclosa, la Font Candelièra. Pr’aquò, un fontanièr de ma coneissença es a vòstra disposicion per vos ensenhar, amb son baston d’oliu, l’endrech exacte de la sorga, per de qué verifiquèt ja la causa.
-o-o-o-o-o-
L’istòria es tirada de l’obratge : Légendaire du Languedoc, sortit en 1982, e qu’es l’òbra lausabla dels estudiants del Liceù d’Estat de Mont-Pelhèr. Es un nomat BOUDET Emili frequentant la classa de 1 E 1 en aquel moment, qu’a raportat l’istòria de la Font Candelièra. Dins lo meteis temps, d’autres mesòis aurian reportat d’autras istòrias de nòstre vilatge, que contarem benlèu, a flor e a mesura que las descobrirem.
Ivona BEAUME.
Mèsa lo 6 de febrièr de 2022.
L’ŒIL DU BŒUF
LE BILLET D’YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.
LA FONTAINE MIRACULEUSE.
Dans l’ancien temps, il a existé à MEZE, une fontaine qui avait le pouvoir de guérir les mauvaises fièvres. Alors, lorsque grâce à cette fontaine, les gens avaient échappé à la maladie, ils allaient porter un cierge à l’église pour remercier la Sainte vierge. Il faut dire qu’il se disait que la Vierge Marie avait nettoyé les langes de son fils dans cette eau.
La fontaine s’appelait Font de Candillère, par déformation de chandelle. C’est sans doute l’endroit que nous avons connu sous le nom de Font Chandelière, Font Candelièra. D’ailleurs, le maset qui porte son nom est toujours debout, bien qu’il ne soit pas tout neuf !
Cette histoire des temps anciens m’inspire deux réflexions :
D’une, qu’à en juger par toutes les marques qu’elle a laissé un peu partout, la Sainte Vierge a beaucoup voyagé pour l’époque.
De deux, qu’en cette période de Pandémie qui n’en finit plus, si vous voulez faire faire des économies à la Sécurité Sociale qui se plaint toujours de notre » surconsommation, il ne vous reste plus qu’à attraper une pioche pour faire resurgir la fontaine miraculeuse, la Font Chandelière. Pour cela, un sourcier de ma connaissance est à votre disposition pour vous indiquer, avec son bâton d’olivier, l’endroit exact de la source, car il a déjà vérifié la chose.
-o-o-o-o-o-
L’histoire est tirée de l’ouvrage : Légendaire du Languedoc, édité en 1982, et qui est l’œuvre louable des étudiants du Lycée d’Etat de Montpellier. C’est un dénommé BOUDET Emile, fréquentant la classe de 1 E 1 à ce moment-là, qui a rapporté l’histoire de la Font Chandelière. Dans le même temps, d’autres Mézois auraient rapporté d’autres histoires, que nous conterons peut-être, au fur et à mesure que nous les découvrirons.
Yvonne BEAUME.
Mèze, le 6 février 2022.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada