dimarts, 30 de març del 2021

Lei Molac, Per que viscan nòstras lengas !

 

Moment de vérité pour la loi "Molac", avec le passage des articles controversés en seconde lecture. C'est le moment de mobiliser les députés !

AGENDA 2021

31 mars : passage devant la commission de la Culture et de l'Éducation à l'Assemblée nationale
8 avril : vote des députés en seconde lecture

 

La PROPOSICION DE LÈI "PROTECTION PATRIMONIALE DES LANGUES REGIONALES" dau raportaire Paul Molac DEU TORNAR PASSAR A L'ASSEMBLADA NACIONALA EN L'ESTAT !

 

Lo vòte se tendrà lo 8 d'abriu de 2021. Leis articles ja votats per lei doas Cambras se tòrnan pas votar e s'aplican un còp la lèi promulgada. Lo messatge per lo vòte es simple e positiu :


Fau tot votar, votar confòrme çò que vèn dau Senat.


Avís : La Comission de la Cultura e de l'Educacion de l'Assemblada nacionala (70 deputats) se recampa lo 31 de mars e pòt conservar ò levar leis articles suplementàris dau Senat.


Coma a votat vòstre deputat-da, lo 13 de febrier ? Se pòt consultar
aicí :
 

***
QUE FAIRE ? DE QUINA FAIÇON AGIR ?

 

  • PER UN CÈRCLE O UNA SECCION DE L'IEO

Demandatz de rescontrar vòstrei deputats ; lo messatge es :

  • de ben faire passar la PPL Molac en comission e de la votar en entier.
  • d'alertar sus lei consequéncias catastroficas de la Reforma Blanquer.
  • de demandar au mens l'alinhament sus lei lengas ancianas.


La lista dei deputats de la Comission es aicí.

La lista dei deputats occitans es aicí.

 

NB : Per lei deputats de la majoritat, se ramentar que lo Govèrn a donat un avís defavorable fòra Maiota. Una bèla possibilitat que lo Govèrn dona un "avís de saviesa" au deputats : avís neutre (= cadun fa çò que vòu).

 

Demandatz a vòstrei deputat de sostenir la PPL en signant lo message seguent :

 

Texte PQVNL d'interpellation des députés

Pour un vote de la loi relative à la protection patrimoniale des langues régionales et à leur promotion

 

Créé en 2019, le collectif "Pour que vivent nos langues", qui regroupe les principales associations liées à la promotion des langues régionales*, à travers leur enseignement, leur expression culturelle et, en général, leur place dans la vie publique, est engagé dans une campagne d’explication visant à convaincre les députés de voter en deuxième lecture la proposition de loi 2548 relative à la protection patrimoniale des langues régionales et à leur promotion.

Le texte, adopté examiné par l’assemblée nationale en première lecture le 13 février 2020, a été modifié et enrichi par le Sénat en première lecture le 10 décembre 2020 et doit arriver en 2ème lecture à l’Assemblée nationale le 8 avril 2021.

Suite aux amendements introduits votés à une très large majorité (env. 80%) par le Sénat, cette loi, si elle était adoptée dans les mêmes termes, constituerait en effet la première opportunité législative, depuis la Loi Deixonne de 1951, pour la défense et la valorisation de nos langues.

 

Elle apporterait :

  • une meilleure reconnaissance et une meilleure protection du riche patrimoine que constituent les langues et cultures régionales ;
  • un statut indispensable pour leur enseignement permettant d'élargir l'offre actuellement très insuffisante pour assurer la transmission de ces langues et cultures.

 

Les soussignés appellent l’ensemble des députés à soutenir cette loi conformément au texte adopté par le Sénat et à être présents dans l’hémicycle le 8 avril prochain pour manifester ce soutien par leur vote.

* dont est membre l'Institut d'Études Occitanes, association reconnue d'Utilité publique depuis 1949

  • PER UN ADERENT o UNA ADERENTA

CHAMATZ lei deputats sus Twitter, per email ò per corrier e faire ausir vòstra votz ! en prenent lo tèxte PQVNL d'interpelacion deis deputats
  
 

LEI MEJANS per contactar lei deputats

 

  • Per corrier e/o corrier electronic

 

L'adreiça de vòstre deputat o deputada, en clicant sus son nom dins la lista 

presenta dins lo site internet, aicí.

Per Erau:

 o : Sénher deputat, dòna deputada X

Assemblée nationale

126 rue de l’Université

75355 Paris 07 SP

 

Títol dau messatge : Passage en Commission et Vote de la proposition de loi "PROTECTION PATRIMONIALE DES LANGUES REGIONALES" qui a pour rapporteur le député du Morbihan Paul Molac
  • Sus TWITTER (per exemple)

 

Chamatz lei Grops Parlamentaris e lei deputats :

 

"La #PPL_Molac doit se voter en l'état. @GroupeParlementaire soutenez les Langues. Régionales de France."

  • Compte officiel du groupe Les Républicains : @LESREP_SENAT
  • Compte officiel du groupe Socialiste, Écologiste et Républicain : @SENATEURSPS
  • Compte officiel du groupe Union Centriste : @UC_SENAT
  • Compte officiel du groupe Rassemblement des démocrates progressistes et indépendants. : @SENATEURSRDPI
  • Compte officiel du groupe communiste républicain citoyen et écologiste : @SENATEURSCRCE
  • Compte officiel du groupe Rassemblement Démocratique et Social Européen : @RDSE_SENAT
  • Compte officiel du groupe Les Indépendants - République et Territoires : @INDEP_SENAT
Compte officiel du groupe Écologiste - Solidarité et Territoires : @ECOLOGISTESENAT

Vos donam modèla de letras o d'e-mèls de mandar: (mercé l'IEO d'Aude) mas podètz evidentament personalizar:

a) version corta

M. lo deputat, /Dòna deputada,

Compti sus vòstra preséncia dins l’emicicle lo dijòus 8 d’abril per votar dins l’estat arrestat pel Senat la proposicion de lei en favor de la proteccion patrimoniala de las lengas regionalas que conten mesuras positivas per nòstra lenga, l’occitan.

Amb l’expression de mas salutacions ciutadanas.

M. le député, Mme la députée,

Je compte sur votre présence dans l’hémicycle le jeudi 8 avril pour voter en l’état adopté par le Sénat la proposition de loi en faveur de la protection patrimoniale des langues régionales qui contient des mesures positives pour notre langue, l’occitan.

Avec l’expression de mes salutations citoyennes, 

b) version longa

En o Na ………… , 

Preocupat/daper l’expression de la lenga occitanateni a portar vòstra atencion sul vòte previst lo 8 d’abril sus la proposicion de lei de Proteccion patrimoniala de las lengas regionalas que permetrà avançadas per las lengas de França. 

Vos convidam de marcar vòstre sosten e vòstre engatjament per nòstra lenga e nòstra cultura occitanas en prenent part a la sesilha concernida per dire de votar de òc a un tèxte confòrme a la redaccion trasmesa pel Senat.

De mai, vos fasèm part de nòstras preocupacions rapòrt a las refòrmas del licèu e del bachileirat qu’an menat a un demesiment del nombre d’escolans al licèu e de candidat(a)s al bachileirat per las opcions lenga regionala. Cal tornar véser las mesuras negativas e alinhar lo coeficient a l’espròva finala sus lo de las lengas ancianas.

Vos fau part de mas salutacions ciutadanas, 

M. ou Mme……… ,

Préoccupé par l’expression de la langue occitane, je tiens à attirer votre attention sur le vote prévu le jeudi 8 avril concernant la proposition de loi de Protection patrimoniale des langues régionales qui apporte des avancées pour les langues de France.

Nous vous invitons à marquer votre soutien et votre engagement pour notre langue et notre culture occitanes en étant présent lors de la séance concernée afin de voter positivement un texte conforme à celui qui vous a été transmis par le Sénat.

De plus, nous vous faisons part de nos préoccupations quant aux réformes du lycée et du baccalauréat qui ont mené à une diminution des élèves au lycée et candidat(e)s au baccalauréat dans les options langue régionale et demandons de revoir les mesures négatives et l’alignement du coefficient à l’épreuve finale sur celui des langues anciennes.

Veuillez agréer l’expression de mes meilleurs sentiments citoyens,

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits