dimecres, 16 de febrer del 2022

Ont anam?

 L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.

Aquela pandemia nos fa pèrdre la carta, coma se ditz. Fa doas bonas annadas qu’a quicòm pròche òm nos parla pas que d’aquò, coma se la planeta s’èra acrochonida al punt que s’i passèsse quasi res d’autre.

Mas es vrai que la campanha electora presidenciala comença de plan ocupar los mèdias. Òm nos parla pus dels derivats del Coronavirus, amai que contunhem de veire morir cada jorn al mens 200 a 300 personas d’aquela malautiá.

Lo MACRON auriá destronat l’OMICRON ? a quicòm, malaür es bon…non, non, o ai pas dich, es just que ma lenga (d’ÒC) a broncat.

D’ aquò cadun ne pensa çò que vòl en son anma e consciéncia.

De tot biais, cal que siá lo President de la Republica venent, aurà de qué faire entre lo Coronavirus que nos pega a la pèl, los « incidents » de la frontièra Russo-Ucrainiana, la situacion del Mali dont òm nos vòl escampar, lo poder de crompa del franceses, que n’an ja pro de l’inflacion e de la montada dels prèses dels carburants, e ne passi.

Bon coratge a la o a lo qu’al mes d’abril prendrà las retnas del país. Un còp l’euforia de la victòria passada, s’apercebrà lèu qu’una ironda fa pas lo primtemps.

Ivona BEAUME.

Mèsa l0 9  de febrièr de 2022.


 

L’ŒIL DU BŒUF.

LE BILLET D’YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.

     OÙ ALLONS-NOUS ?

Cette pandémie nous fait perdre la carte, comme on dit. Cela fait deux bonnes années, qu’à quelque chose près, on ne nous parle que de cela, comme si la planète avait rétréci au point qu’il ne s’y passe presque rien d’autre.

Mais il est vrai que la campagne électorale présidentielle commence de bien occuper les médias. On ne nous parle plus des variants du Coronavirus, bien que l’on continue de voir mourir chaque jour 200 à 300 personnes au moins de cette maladie.

Le MACRON aurait-il détrôné l’OMICRON ? à quelque chose malheur est bon…non, non je ne

l’ai pas dit, c’est juste ma langue (d’ÒC) qui a fourché. De cela chacun en pense ce qu’il veut en son âme et conscience.

De toutes façons, quel que soit la ou le prochain Président de la République, il aura de quoi faire entre le Coronavirus qui nous colle à la peau, les « incidents » de la frontière Russo-Ukrainienne, la situation du Mali dont on veut nous jeter, le pouvoir d’achat des français, qui en ont déjà assez de l’inflation et de la hausse du prix des carburants, et j’en passe.

Bon courage à celle ou à celui qui prendra au mois d’avril les rênes du pays. Une fois l’euphorie de la victoire passée, il s’apercevra vite qu’une hirondelle ne fait pas le printemps.

Yvonne BEAUME.

Mèze, le 9 février 2022.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits