dimecres, 9 de març del 2022

DOAS COLOMBAS SUS UN TEULAT

 

 
L’UÒLH DEL BUÒU.

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCE OCCITAN DE MÈSA.

Quina suspresa ! Uèi, alara que vos vòli parlar sens plaser dels eveniments actuals, vaquí que tre dobrir los contravents, la Natura me fa present de l'espectacle de doas tortoras sus un teulat. Coma doas colombas semblan fidèlas a lor simbòl : discutir de la patz que podrián prepausar als òmes, e d’evidéncia lor actitud passibla es de bon auguri.

Basta que siagan ausidas, que pel moment, dempuèi lo 24 de febrièr darrièr, es la guèrra de Russia contre Ucraïna qu’ocupa los esperits.

Lo Vladimir POUTINE, President de la Russia (al mens fins a 2036 que ditz), s’es mes quasiment tota la Planeta sus l’esquina, mas aquò l’empacha pas per l’ora de far avançar son armada coma autant de robòts. Dins la banda, segur que son pas totes d’acòrdi aqueles « robòts » amb l’estrategia de lor President, mas cresi pas qu’òm lor demande lor vejaire.

De vilas de las bèlas d’Ucraïna, coma KIEV sa capitala, o Kharkiv e d’autras son visadas, e lo país es a cabussar vèrs un avenidor mas qu’incertan. De mai, V. Poutine trasteja pas de brandir l’arma nucleara ! Pas qu’aquò !

Los que l’an pogut an ja pres la podra d’escampeta, e la vista d’un exòde massís sus las rotas rapèla de sovenirs fòrça tristes als pus ancians. Parièr per los images de los que pòdon o vòlon pas se’n anar, e que, al son de las sinistras sirènas, se refugisson dins los abrics, de fes improvisats.

D’òmes, tanben de femnas, tan civils coma militaris, an pres las armas, e los paises alentorn e d’autres coma los USA e lo Japon s’organizan per lor en fornir.

Los Ucraïneses s’averon èstre de combatents valoroses. Vòlon contunhar de viure dins un país democratic e pas jos la ferula del regim autoritari de Russia. Vertadièrament se’n dònan los mejans.

Pel moment, Euròpa aficha una bèla unitat fàcia al deliri de V. Poutine, segurament nostalgic de l’anciana e granda URSS, e que s’arròga autant de poders que lo Tsar en persona. Basta que lo bèl consensús europenc se fendascle pas, qu’aquò fa sa fòrça. Mas seriá una granda primièra !

Los òmes d’Estats, a començar per lo President de la Republica francesa, Emmanuel MACRON, temptan de badas de negociar amb V. POUTINE, per lo far tornar a la rason. E. MACRON mena aquelas negociacions al nom de FRANÇA e del Conselh de l’UNION EUROPENCA, que dempuèi lo 1er de genièr de 2022 n’assegura la presidéncia viranta per 6 meses, Quanas que siagan las opinions dels uns o dels autres, cal reconéisser que son mandat presidencial, que se va lèu acabar, foguèt pas de tot repaus.

Aürosament, semblariá que lo Coronavirus faguèsse pauseta, encara que per la sola jornada d’ièr, òm compta encara 200 mòrts, sens las chifras dels EHPAD (dont aurián tant a dire atanben). Mas de tot aquò se ne parla pas pus, une informacion caçant l’autra.

Se sufís de traitar lo Coronavirus per lo mesprètz, es damatge que l’aviam pas sachut abans ! Mas se deu èstre al profièch d’una autra calamitat, es coma se caliá causir entre la pèsta e lo colèra.

Anem, fasèm fi del pessimisme ambient. Çò qu’òm poirà pas nos raubar, es l’arribada dels bèls jorns, e tombant enfin las masquetas, anam respirar a plens palmons, sens tròp pensar a l’endeman ; senon per, de bon matin, saludar d’un bonjorn amical las doas colombas de la patz, e subretot plan escotar çò qu’an a nos dire.

             §§§§§§§§§

La situacion cambiant d’ora en ora, segur que ma cronica serà despassada a sa parucion. Se solament èra dins lo bon sens ! Per l’ora una solidaritat internacionala d’amplor exceptionala se met en òbra. De qué rescaufar lo còr dels malaüroses ucraineses. 

Ivona BEAUME.

Mèsa lo 2 de mars de 2022.



DEUX COLOMBES SUR UN TOIT.

 

Quelle surprise ! Aujourd’hui, alors que je veux vous parler sans plaisir des événements actuels, voilà que dès ouvrir les contrevents, la Nature me fait cadeau du spectacle de deux tourterelles sur un toit. Comme deux colombes, elles semblent fidèles à leur symbole : discuter de la paix qu’elles pourraient proposer aux hommes, et à l’évidence, leur attitude paisible est de bon augure.

Pourvu qu’elles soient entendues, car pour le moment, et ce depuis le 24 février dernier, c’est la guerre de Russie contre l’Ukraine qui occupe les esprits.

Vladimir POUTINE, Président de la Russie (au moins jusqu’en 2036, qu’il dit), s’est mis la quasi-totalité de la Planète sur le dos, mais cela ne l’empêche pas de faire avancer son armée comme autant de robots. Dans la bande il est probable qu’ils ne sont pas tous d’accord ces « robots »avec la stratégie de leur Président, mais je ne crois pas qu’on leur demande leur avis.

Des grandes villes d’Ukraine, coma KIEV, sa capitale, ou KHARKIV e d’autres sont visées, etle pays est en train de plonger vers un avenir plus qu’incertain. De plus, V. Poutine ne résiste pas à brandir l’arme nucléaire ! Rien que ça !

Ceux qui l’ont pu, ont déjà pris la poudre d’escampette, et la vue d’un exode massif rappelle de tristes souvenirs aux plus anciens. De même pour les images de ceux qui ne peuvent ou veulent pas s’en aller et qui, au son des sinistres sirènes, se réfugient dans les abris, parfois improvisés.

Des hommes, des femmes aussi, tant civils que militaires, ont pris les armes, et les pays alentour, et d’autres, comme les USA et le Japon s’organisent pour leur en fournir.

 Les Ukrainiens s’avèrent être de valeureux combattants. Ils veulent continuer de vivre dans un pays démocratique et pas sous la férule du régime autoritaire de Russie. Véritablement ils s’en donnent les moyens.

Pour le moment l’Europe affiche une belle unité face au délire de V. Poutine, sûrement nostalgique de l’ancienne et grande URSS, et qui s’arroge autant de pouvoirs que le Tsar en personne. Pourvu que le beau consensus européen ne se fissure pas, car cela fait sa force. Mais ce serait une grande première !

Les hommes d’Etats, à commencer par le Président de la République française, E. MACRON, tentent en vain de négocier avec V. POUTINE, pour le ramener à la raison. E. Macron mène ces négociations au nom de la France et du Conseil de l’UNION EUROPEENNE, car il en assure depuis le 1er janvier 2022 la présidence tournante et ce pour 6 mois. Quelles que soient les opinions des uns ou des autres, il faut reconnaître que son mandat présidentiel, qui va bientôt s’achever, n’a pas été de tout repos.

Heureusement, il semble que le Coronavirus fasse une petite pause, bien que pour la seule journée d’hier, on compte encore 200 morts, sans les chiffres de ceux des EHPAD (dont on aurait tant à dire aussi). Mais de tout cela, on n’en parle plus, une information chassant l’autre.

S’il suffit de traiter le Coronavirus par le mépris, il est dommage qu’on ne l’ait pas su avant ! Mai si cela doit être au profit d’une autre calamité, c’est comme s’il fallait choisir entre la peste et le choléra.

Allons, faisons fi du pessimisme ambiant. Ce que l’on ne pourra pas nous voler, c’est l’arrivée des beaux jours, et tombant enfin les masques, nous allons respirer à pleins poumons, sans trop penser au lendemain ; sinon pour, de bon matin, saluer d’un bonjour amical les deux colombes de la paix, et surtout bien écouter ce qu’elles ont à nous dire.

             §§§§§§§§§

La situation changeant d’heure en heure, il est sûr que ma chronique sera dépassée lors de sa parution. Si seulement c’était dans le bon sens ! Pour l’heure, une solidarité internationale d’ampleur exceptionnelle se met en place. De quoi réchauffer le cœur des malheureux ukrainiens.

 

Yvonne BEAUME.

Mèze, le 2 mars2022.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits