L’UÒLH DEL BUÒU
LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.
Per exemple, quand los felens venián en vacanças en cò de lors grands. Quals èran los mai contents, los ancians o los pichons ? Anem direm 50/50.
De matin, tre la punta del jorn, a còps de passes menuts, l’enfant se veniá engulhar dins nòstre lièch ; sens bruch, coma li aviam aprés, per desrevelhar pas l'ostalada, e respectar l’armonia de la familha tota.
Se veniá pegar dins la tebesa d’aquel lièch, mendicant una istòria e una flatinga, a còp de chuts-chuts.
L’estapa seguenta, èra lo ritual del dejunar, totjorn dins vòstre lièch, davant de dessenhs animats (son pas totes los jorns vacanças !).
Servit coma un Prince, tanplan l’enfant abusava de la situacion : « mameta, encara de cerealas, se te plai. Tanlèu tornat a la cosina : encara mameta de chuc d’irange…Mercé plan ». E mameta s’afairava, trotinejava, trotinejava de la cosina a la cambra !
S'aquò èra pas un bon biais de començar la jornada, alara de qu’èra ?
N’i a que van dire qu’aquò son pas de metòdes d’educacion corrèctes. Mas quand 30 ans après, l’enfant devengut òme ne parla encara amb tant de tendresa, ieu soi en drech de pensar lo contrari. Pas vos ?
Ivona BEAUME.
Mèsa lo 22 de març de 2022.
L’ŒIL DU BŒUF
LE BILLET D’YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.
LA TENDRESSE
Dans un monde qui, en ce moment, ne nous fait que des cadeaux empoisonnés, ce n’est pas une mauvaise chose de laisser son esprit vagabonder dans des périodes plus agréables.
Par exemple, quand les petits-enfants venaient en vacances chez leurs grands-parents. Lesquels étaient les plus contents, les anciens ou les petits ? allons, nous dirons 50/50.
De bon matin, dès la pointe du jour, à coups de pas menus, l’enfant venait se glisser dans votre lit ; sans bruit, comme nous lui avions appris, pour ne pas réveiller la maisonnée, et respecter l’harmonie de toute le famille.
Il venait se coller dans la tiédeur de ce lit, quémandant en murmurant une histoire et un petit calin.
L’étape suivante c’était le rituel du petit déjeuner, toujours dans votre lit, devant des dessins animés (ce n’est pas tous les jours vacances !).
Servi comme un Prince, l’enfant abusait peut-être de la situation : « mamie, encore des céréales, s’il te plaît. Sitôt de retour à la cuisine : encore mamie du jus d’orange…Merci bien ». E mamie s’affairait, trottinait, trottinait de la cuisine à la chambre !
Si ce n’était pas une bonne manière de commencer la journée, alors, c’était quoi ?
Certains vont dire que ce ne sont pas des méthodes d’éducation correctes. Mais quand 30 ans après, l’enfant devenu homme en parle encore avec tant de tendresse, moi je suis en droit de penser le contraire. Pas vous ?
Yvonne BEAUME.
Mèze, le 22 mars 2022.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada