dimecres, 6 d’abril del 2022

LA GUÈRRA DE LAS ESTÈLAS SERÀ PAS.

 

Pendent que sus nòstra Terra s’entretugam, en naut, dins l’ISS* (SSI per demorar francés), los astronautas de mantunas nacionalitats trabalhan ensems.

Seriá per trapar la patz que dempuèi 1998 se sont refugiats a 400 quilomètres en dessús de nòstres caps per complir lors missions ? Aquelas concernisson de domenis divèrses, coma la fisiologia, l’astronomia, la cosmologia, eca. Es verai que tot se pòt pas faire al ras de las pimparèlas…

Lo programa foguèt mandat per la NASA (americana), mas 16 païses i participan, dont França, tanben representada fa pas gaire per l’illustre Tomàs PESQUET.

Aquel engenh, que cal èstre apassionat per lo fintar de còps dins lo cèl, es pasmens quicòm de gròs : 110 m. de longor, 74 mètres de largor e 30 m. de nautor. Tot aquò es pesuc : dins las 420 tonas.

Coma tota experiéncia novatriz, a sos detractors, per exemple d'unes que se planhon qu’es tròp car per la resulta. L’ISS a fins a 2028 per far sas pròvas, mas ja n’i a una que semblariá qu’òm pòt pas enlevar a sos òstes, es d’èstre fotuts de s’entendre, totas nacionalitats mescladas, americans, russes, japoneses, franceses…te sabi ieu ? trabalhan man dins la man, e aquò èra un dels primièrs objectius visats.

E se lor arriba, mai vestits que de podaires, d’anar préner lo fresc defòra de l’estacion, es jamai per longtemps tant las condicions de l’Espaci son pas fachas per nosautres, e i cal totjorn una bona rason per lo far. Mas cal pas doblidar que vivon dins un confinhament permanent pendent 6 meses. Avèm vist a prepaus de la pandemia del Coronavirus qu’aquò es pas agradiu. Se de còps, per cambiar vòlan coma d’aucèls dins lor estacion, vòlan coma d’aucèls en gàbia…

En recompensa, an un privilègi que nosautres, simples umans, aurem pas jamai ; senon que seriá per fugir una planeta devenguda infernala, e i sèm pas lèstes ! e per ont anar ?

Fasent 15 còps per jorn lo torn de la Tèrra, a la vitessa de 8 quilomètres per segonda, an lo privilègi de poder la remirar en entièr, nòstra Tèrra, tan blava, tan bèla, que vista d'ennaut, podriá donar l’illusion del Paradís… E pasmens !

*ISS : Estacion Espaciala Internacionala.

Ivona BEAUME

Mèsa lo 1èr d’abril 2022 (mai freg que lo primièr de l’an e es pas un peis d’abril).

L’ŒIL DU BŒUF

LE BILLET D’YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.

LA GUERRE DES ÉTOILES N’AURA PAS LIEU.

Pendant que sur notre Terre on s’entretue, là-haut, dans l’ISS* (SSI pour rester français), les astronautes de plusieurs nationalités travaillent ensemble.

Serait-ce pour trouver la paix que depuis 1998 ils se sont réfugiés à 400 km au dessus de nos têtes pour accomplir leurs missions ? Celles-ci concernent des domaines divers, comme la physiologie, l’astronomie, la cosmologie, etc. Il est vrai que tout ne peut pas se faire au ras des pâquerettes…

Le programme a été lancé par la NASA (américaine), mais 16 pays y participent, dont la France, si bien représentée récemment par l’illustre Thomas PESQUET.

Cet engin, dont il faut être passionné pour l’apercevoir parfois dans le ciel, est pourtant quelque chose de gros : 110 m. de longueur, 74 m. de largeur, et 30 m. de haut. Tout cela est lourd : dans les 420 tonnes.

Comme toute expérience novatrice, elle a ses détracteurs, par exemple son coût élevé pour ce qu’il en résulte. L’ISS a jusqu’à 2028 pour faire ses preuves, mais déjà il y en a une que l’on ne peut pas enlever à ses hôtes, c’est d’être fichus de s’entendre, toutes nationalités confondues, américains, russes, japonais, français…que sais-je ?  travaillent main dans la main, et cela était l’un des premiers objectifs visés .

Et s’il leur arrive plus vêtus que des tailleurs de vigne, d’aller prendre le frais hors de la station, ce n’est jamais pour bien longtemps, tant les conditions de l’Espace ne sont pas faites pour nous, et il faut toujours une bonne raison pour le faire. Mais il ne faut pas oublier qu’ils vivent dans un confinement permanent pendant 6 mois. Nous avons vu à propos de la pandémie du Coronavirus que ce n’est pas agréable. Si parfois, pour changer ils volent comme des oiseaux dans leur station, ils volent comme des oiseaux en cage…

En récompense, ils ont un privilège que nous, simples humains n’auront jamais ; sinon ce serait pour fuir une planète devenue infernale, et nous n’y sommes pas prêts ! et pour aller où ?

Faisant 16 fois le tour de la Terre par jour, à la vitesse de 8 km par seconde, ils ont le privilège de pouvoir l’admirer en entier notre Terre, si bleue, si belle, que vue d’en haut, elle pourrait donner l’illusion du Paradis… Et pourtant !

*ISS : Station spatiale Internationale.

Yvonne BEAUME.

Mèze, le 1er avril 2022 (plus froid que le premier de l’an, et c’est pas un poisson d’avril !).

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits