La cronica Midi Libre dau Joan Loís Blenet
Lo temps de resèrva empacha las institucions de communicar. Dau còp la Cronica es gaireben soleta de parlar dau novèl Conselh Nacionau per las Lengas e Culturas Regionalas.
Res arrèsta pas l'accion capuda daus aparaires das lengas istoricas dau país. Novèla »victòria » amb l'installacion a Matinhon lo 31 de març dau « Conselh Nationau per las lengas e culturas regionalas ». Lo temps electoral de resèrva de comunicacion das institucions fa que se'n parlèt pas. Es la resulta de l'accion tinhosa per obténer que lo Castex tenga son engajament d'o faire maugrat las manòbras en contra dau ministre de l'educacion. Per geinar la creacion d'aqueste Conselh e la rendre quasi inutila, lancèt fin de 2021 un Grand Conselh das Lengas dins son ministèri. Fin finala las associacions an ganhat in extremis aqueste Conselh. Aquò pòt semblar de querèlas bisantinas mas l'enjòc es important. Un conselh jos l'autoritat dau Primièr Ministre es interministerial e l'accion per las lengas se deu pas limitar a l'Educacion Nacionala. Atau i son associats l'Ensenhament Superior, la Cultura e Communicacions, lo ministèri daus DOM-TOM, per parlar sonque daus mai evidents. Es una accion conjunta e plan organizada que permetrà de trapar un avenidor pel patrimòni das lengas en dangièr. D'unes diràn que i aguèt de precedents que faguèron fogassa. Mas aquò es puslèu un motiu de perseverar. Doblidem pas que per ganhar la lei Molac i aguèt un fum de tentativas que faguèron chi !
UN SCOOP DE LA CRONICA OCCITANA
La période de réserve empêche les institutions de communiquer. De ce fait la Cronica est pratiquement toute seule à parler du nouveau Conseil National pour les Langues et Cultures Régionales.
Rien n’arrête l’action têtue des défenseurs des langues historiques du pays. Nouvelle « victoire » avec l’installation à Matignon le 31 mars du « Conseil National pour les Langues et Cultures Régionales ». La réserve de communication due à la période électorale a fait qu’il ne s’en est pas parlé. Ce Conseil est le résultat de l’action pugnace pour obtenir que Castex tienne son engagement de la faire malgré les manœuvres contraires du ministre de l’Éducation. Pour gêner la création de ce Conseil et la rendre quasiment inutile, il lança à la fin de 2021 un Grand Conseil des Langues dans son ministère. Finalement les associations ont obtenu in extemis ce Conseil. Ceci peut donner l’impression de querelles bizantines mais l’enjeu est très important. Un conseil sous l’autorité du Premier Ministre est de ce fait inter-ministériel car l’action pour les langues ne doit pas se limiter à l’Éducation Nationale. Ainsi y sont associés l’Enseignement Supérieur, la Culture et Communications, le ministère des TOM, celui de l’intérieur pour ne parler que des plus évidents. C’est une action conjointe et bien organisée qui permettra de donner un avenir au patrimoine des langues en danger. Certains diront qu’il y eut des précédents qui ont échoué. Mais ceci est plutôt un motif pour persévérer. N’oublions pas que pour gagner la loi Molac il y eut beaucoup de tentatives qui n’ont rien donné.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada