dilluns, 3 de maig del 2021

LO POLAR PÒD*

 

L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.


L’artista jogava del piano drech, disiá la cançon. Jean-Louis ETIENNE el, aima mai jogar del batèl drech.

J.L. Etienne, exploraire e medecin, lo presentam pas pus, tant nos a ja estonat amb sos espleits : en Arctica en 1986, caminèt pendent 1 000 quilomètres per aténher lo pòl nòrd lo primièr en solitari. En 2005, se'n va amb 25 scientifics dins l’ocean Pacific, sus la pichona isla de Clipperton, per i estudiar sa rica biodiversitat, eca... N’i a que pèrdon pas son temps dins lor vida, J.L. Etienne es d’aqueles !

Sa darrièra idèa es aquel batèl original que vòl far navigar dins los oceans Atlantic, Indian e Pacific.

Es per aquò que uèi es pro implicat dins lo projècte de faire complir a aquel batèl estranh, naut de 100 mètres, lo torn del mond, sens motor, just derivant pendant doas annadas a l’asard Bautesar del corrent circumpolari antarctic. Òm pòt pas faire mai ecolò!

Per de qué un batèl drech ? Perque serà lo sol biais de l'estabilizar, mercè a una sèrva d'aiga dins sa partida prigonda, e lestat de 150 tonas de betum, al punt de se trapar en dejós de l’agitacion de la susfàcia, que las èrsas dins aqueles ròdols ostils son terribles. Es per aquò que los marins los mas aguerrits bategèron la region ont los prelevaments seràn faches, los 50en Bramaires.

Alara, per de qué dins aqueles oceans ? Perque sont los sols de la Planeta nòstra a ne far ensemble tot lo torn, e òm pòt comptar sus los corrents per avançar.

Una chorma de 8 òmes serà compausada de scientifics e de marins experimentats, que la tòca de l’expedicion es pas de far de torisme. Van prelevar per los analisar aiga e nutriments, e cercar de saupre se i a encara fòrça kriss – aquelas caramòtas pichonetas – que sont indispensables a la vida dels mostres marins.

Demai, los oceans son luènh d’èstre muts, e òc, e de mesuras sonoras seràn estudiadas. Ara sabèm que los bruches pòdon nòire a la fauna jos-marina.

Dins aquelas condicions de precaritat, los equipatges seràn relevats e avitalhats cada 2 meses, que pòdon pas manjar solament de kriss. Ne cal daissar per los dalfins e autres mostres marins !

Vengut lo bon moment poirem seguir l’aventura de Polar Pòd a la television, mas nos cal pacientar fins a decembre de 2023 !

E en aquel moment, mancarem pas de desirar a la còla tota una bona traversada dins los immenses oceans, una bona recòlta d’informacions, en particular climaticas… e bon vent !  

*Lo Polar Pòd es inspirat del vièlh FLIP american encara en activitat 60 ans mai tard.

Ivona BEAUME

Mèsa lo 29 d'abril de 2021.

L’artiste jouait du piano debout, disait la chanson. Jean-Louis ETIENNE lui, préfère jouer du bateau debout.

J.L. Etienne, explorateur et médecin, on ne le présente plus, tant il nous a déjà étonné avec ses exploits : en Arctique il a parcouru en 1986, plus de 1 000 km en deux mois environ pour atteindre le premier le pôle nord en solitaire. En 2005, il emmène avec lui 25 scientifiques dans l’océan Pacifique, sur la petite île de Clipperton, pour y étudier sa riche biodiversité. Etc. Il y en a qui ne perdent pas leur temps dans leur vie. J.L. Etienne est de ceux-là !

Sa dernière idée, c’est ce bateau original qu’il veut faire naviguer dans les océans Atlantique, Indien et Pacifique. 

C’est pour cela qu’il est aujourd’hui si impliqué dans le projet de faire accomplir à ce bateau de 100 mètres de hauteur, le tour du monde, sans moteur, dérivant pendant deux ans seulement au hasard du courant circumpolaire antarctique. On ne peut pas faire plus écolo !

Pourquoi un bateau droit ? Parce-que ce sera le seul moyen de le stabiliser, grâce à un réservoir d’eau dans sa partie la plus profonde, et lesté de 150 tonnes de béton, au point de se trouver au-dessous de l’agitation de la surface, car la houle dans ces contrées hostiles, est terrible. C’est pour cela que les marins les plus aguerris ont baptisé la région où les prélèvements seront faits, les 50èmes Hurlants.

Alors, pourquoi dans ces océans là ? Parce-que ce sont les seuls de notre Planète à en faire ensemble tout le tour, et on peut compter sur les courants pour avancer.

Un équipage de 8 hommes sera composé de scientifiques et de marins expérimentés, car le but de l’expédition n’est pas de faire du tourisme. Ils vont prélever pour les analyser eau et nutriments, et chercher à savoir s’il y a encore beaucoup de kriss – ces minuscules crevettes – indispensables à la vie des monstres marins.

De plus, les océans sont loin d’être muets, et oui, et des mesures sonores seront étudiées. Nous savons maintenant que les bruits peuvent nuire à la faune sous-marine.

Dans ces conditions de précarité, les équipages seront relevés et ravitaillés tous les deux mois, car ils ne peuvent pas manger que des kriss. Il faut en laisser pour les monstres marins !

Le moment venu, nous pourrons suivre l’aventure de Polar Pôle à la télévision, mais il nous faut patienter jusqu’à fin décembre 2023 !

Et à ce moment-là, on ne manquera pas de souhaiter à toute l’équipe une bonne traversée, une bonne récolte d’informations, en particulier climatiques…et bon vent !

*Le Polar Pod est inspiré du vieux FLIP américain encore en activité 60 ans plus tard.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits