dimecres, 9 de juny del 2021

PELEGRINATGE DE LAS SANTAS

L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE  MÈSA.

A l'entorn de l’an 40 – a quicòm pròche – acostèron sus aquel rivatge camargués de las Bocas del Ròse, de mond caçats de Judèa, rapòrt a lor religion. I aviá Maria Jacobé, Maria Salomé amb lor sirventa Sarà. I aviá atanben Lazare e sas sòrres Maria Magdalena, e Marta. Puèi aqueles partiguèron amb la tòca d’anar contar l’Evangèli dins lo país nòstre.

Las tres primièras demorèron en lor luòc d’acòstament que prenguèt per la seguida lo nom de Santas Marias de la Mar. L’asard las aviá menadas aquí dins lor barca sens timon. L’istòria ditz qu’aquela còla seriá a l’origina del Cristianisme en cò nòstre.

De lor costat los Caracos, qu’a lor abitud rodassejavan un pauc de pertot, se reconeissèron dins la sirventa Sarà, que devenguèt l’elegida de lor pòble, lor Santa coma l’atesta Frederic MISTRAL : « Sarà seriá de lor nacion ».

En 1852, dins lo jornal « l’Illusration », J.J. BONAVENTURA  Laurens (aquò s’inventa pas) fa referéncia al passatge dels Caracos en las Santas Marias venguts per pregar, totjorn animats de la fe del carbonièr, lor Santa Sarà, Sarà la Negra.

En 1935, lo marqués Folcò de BARONCELLI, qu’a fòrça obrat per Camarga tota e sas tradicions, organizèt d'un biais melhor lo pelegrinatge.

Cada 24 e 25 de mai, los Caracos venon de França emai d'Euròpa tota per assistir a l’eveniment : dins la glèisa, davalada de las « Caissas » que contenon las santas relíquias.

Lo 24, l’estatua de Santa Sarà es menada en cortègi a la mar. Lo ser, las carrièras del vilatge sont animadas de musica, en particulièr per los violonaires gitanos ; cants e danças meton un ambient de foliá.

Le 25 una procession novèla condutz fins a la mar, ont las espèra Santa Sarà, Santa Maria Jacobé e Santa Maria Salomé, escortadas per los Gardians a chival e las femnas en costuma arlatenc e en musica. Aquí, l’Evesque dona sa benediccion a la mar nòstra, la Mediterranèa.

A Vèspre, retorn dins la glèisa per una messa emprenta d’una granda fervor, e las Caissas sont remontadas al cap de la glèisa, dins una crida venguda del trefons dels còrs : Visca Santa Sarà, Visca Santa Sarà !

Aital se debanan aquelas festivitats tan tipicas qu’originalas, ont amb l’ajuda de las farandòlas, dels jòcs taurins e de las ferradas, lo popular e lo sacrat se mesclan amb grand bonaür. Es magic !

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Per acabar, es la costuma de dire qu’après los Cavalièrs e los Sants de Glaça, la meteo nos jòga son darrièr torn ivernal per las Santas Marias, e daissa enfin la plaça a la sason bèla ; emai qu’aqueste an fagan un pauc tròp durar lo plaser…

Ivona BEAUME.

Mèsa lo 4 de junh de 2021.

PELERINAGE DES SAINTES MARIES DE LA MER.

Vers l’an 40 - à quelque chose près – accostèrent sur ce rivage camarguais des Bouches du Rhône, des gens chassés de JUDEE, à cause de leur religion. Il y avait Marie-Jacobé, Marie Salomé et leur servante Sara. Il y avait aussi Lazare et ses sœurs, Marie-Madeleine et Marthe. Ensuite ceux-là partirent dans le but d’aller porter l’Évangile dans notre pays.

Les trois premières restèrent dans leur lieu d’accostage qui prit ensuite le nom de Saintes Marie de la Mer. Le hasard les avait amenées ici dans leur barque sans gouvernail. L’histoire dit que cette bande serait à l’origine du Christianisme chez nous.

De leur côté les Gitans, qui à leur habitude rodaient un peu partout, se reconnurent dans la servante Sara, qui devint l’élue de leur peuple, leur Sainte, comme l’atteste Frédéric Mistral : « Sara serait de leur nation ».

En 1852, dans le journal « l’Illustration », J.J. BONAVENTURE Laurens (ça ne s’invente pas) fait référence au passage des Gitans aux Saintes Maries venus pour prier, toujours animés de la foi du charbonnier, leur Sainte Sara, Sara la Noire.

En 1935, le marquis Folco de BARONCELLI, qui a beaucoup œuvré pour toute la Camargue et ses traditions, organisa de meilleure façon le pèlerinage.

Chaque 24 et 25 mai, les Gitans viennent de France et même de toute l’Europe pour assister à l’événement : dans l’église, descente des Châsses qui contiennent les saintes reliques. Le 24, la statue de Sainte Sara est amenée en cortège à la mer. Le soir, les rues du village sont animées de musique, en particulier par les violonistes tsiganes ; chants et danses mettent une ambiance de folie.

Le 25, une nouvelle procession conduit jusqu’à la mer, où les attend Sainte Sara, Sainte Marie Jacobé et Sainte Marie Salomé, escortées par les Gardians à cheval et les femmes en costume arlésien et en musique. Là l’Évêque donne sa bénédiction à notre mer, la Méditerranée.

L’après-midi, retour dans l’église pour une messe empreinte d’une grand ferveur, et les Châsses sont remontées en haut de l’église, dans un cri venu du tréfonds des cœurs : Vive Sainte Sara, Vive Sainte Sara !

Ainsi se déroulent ces festivités aussi typiques qu’originales, où avec l’aide des farandoles, des jeux taurins et des ferrades, le populaire et le sacré se mêlent avec bonheur. C’est magique !

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Pour terminer, il est coutume de dire qu’après les Cavaliers et les Saints de Glace, la météo nous joue son dernier tour hivernal pour les Saintes Maries et laisse enfin la place à la belle saison ; même que cette année elles font un peu trop durer le plaisir…

Yvonne BEAUME.

Mèze le 4 juin 2021. 


 

 

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