dimecres, 16 de març del 2022

Mancava pas qu'aquò

L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE  MÈSA.

Vaquí qu’aprenèm que lo COVID auriá de consequéncias sus lo cervèl.

D’après d’estudis menats dempuèi 2020, òm obsèrva dins la tèsta d’unes ancians malautes, una diminucion de la talha e de l’espessor del cervèl, podent anar de 0,2 a 2 % de la region de la matèria grisa, e aquò es anormal.

Las lesions constatadas entraïnan una pèrda del gost e sobretot de la sentida (encara que quand quicòm pudís es pas pus mau entau).

L’estudi es estat menat per la dòna Gwenaëlle DOUAUD e sa còla sus 785 personas « encovidadas ». G. Douaud es profesora agregada de l’Universitat d’OXFORD. Son estudi es adorsat a d’escanèrs cerebraus e a de tèstes cognitius. Los simptòmas se manifèstan dins los 4 a 5 meses après aver agut lo COVID, e los saberuts sabon pas, pel moment, se los efièches son reversibles o non.

Los qu’an l’enveja de se trissar encara mai los neuronas poiràn trapar l’estudi tot dins la revista NATURE.

Cò qu’òm pòt ja ne dire es, d’un que s'amaga al grand public tot çò qu’òm vòl dins nòstres païses tant civilizats, e de dos que dins lo periòd qu’atraversam, aviam pas besonh d’aquò, qu’es plan lo moment de gardar la tèsta fresca. D’efièch las decisions a préner, en particular dins lo conflicte actual (o la batèsta, coma volètz), entre RUSSIA et UCRAÏNIA, auràn de consequéncias malaürosas e durablas per totes los Terrians, se ne cresèm çò qu’òm nos ditz uèi.

Qu’aquò nos empache pas, tre diluns 14 de març, de profechar de l’alèujament de las mesuras sanitàrias, a saupre la fin de la presentacion del Pass vaccinau e de l’obligacion de portar la masqueta dins un fum d’endreches.

Dins lo meteis temps d’alhors, nos anoncian una aumentacion del nombre de cas de COVID. Cercar la coeréncia. A mens que nòstres dirigents, que son fòrçat d'aver agantat aquela marrana, ajan ja perdut un nombre important de neuronas.

Ara se qualqu’un i vòl veire una autra rason, es son drech…

De tot biais, per se protegir, se e los autres, a cadun de se far sa pròpria religion en la matèria…grisa, o çò que ne demòra.

A lèu per de nòvas mas regaudissentas ; es pas defendut d’esperar.

Ivona BEAUME.

Mèsa lo 12 de març de 2022.

L’ŒIL DU BŒUF

LE BILLET D’YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.

IL NE MANQUAIT PLUS QUE ÇA !

Voilà que nous apprenons que le COVID aurait des conséquences sur le cerveau.

D’après des études menées depuis 2020, on observe dans la tête de certains anciens malades une diminution de la taille et de l’épaisseur du cerveau, pouvant aller de 0,2 à 2 % de la région de la matière grise, et cela est anormal.

Les lésions constatées entraînent une perte du goût et surtout de l’odorat (encore que quand quelque chose sent mauvais c’est mieux ainsi).

L’étude a été menée par madame Gwenaëlle DOUAUD et son équipe sur 785 personnes « encovidées ». G. Douaud est professeure agrégée de l’Université d’OXFORD. Son étude est adossée à des scanners cérébraux et à des tests cognitifs. Les symptômes se manifestent dans les 4 à 5 mois après avoir eu le COVID, et les savants ne savent pas, pour le moment, si les effets sont réversibles ou non.

Ceux qui ont envie de se triturer encore plus les neurones pourront trouver l’étude complète dans la revue NATURE.

Ce que l’on peut déjà en dire est, d’un que l’on cache au grand public tout ce que l’on veut dans nos pays si civilisés, et de deux, que dans la période actuelle, nous n’avions pas besoin de ça, car c’est bien le moment de garder la tête fraîche. En effet les décisions à prendre, en particulier dans le conflit actuel (ou la bataille, comme vous voulez), entre RUSSIE et UKRAINE auront des conséquences malheureuses et durables sur tous les Terriens, si l’on en croit ce qu’on nous dit aujourd’hui.

Que cela ne nous empêche pas, dès lundi 14 mars, de profiter de l’allègement des mesures sanitaires, à savoir la fin de la présentation du Pass sanitaire vaccinal et de l’obligation de porter le masque dans un grand nombre d’endroits.

Dans le même temps d’ailleurs, on nous annonce une augmentation du nombre de cas de COVID. Chercher la cohérence. A moins que nos dirigeants, qui sont nombreux à avoir attrapé cette « saleté », aient déjà perdu un nombre important de neurones.

Maintenant si quelqu’un veut y voir une autre raison, c’est son droit…

En tous les cas, pour se protéger, soi et les autres, à chacun de se faire sa propre religion en la matière…grise, ou ce qu’il en reste.

A bientôt pour des nouvelles plus réjouissantes ; il n’est pas défendu d’espérer.

 

Yvonne BEAUME.

Mèze le 12 mars 2022.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits