dimecres, 10 de novembre del 2021

Pòrta-conteneires

L’UÒLH DEL BUÒU 

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.

 

♫ Omenatge a G. BRASSENS.

Coblet 5 de la Suplica :

 

Just en riba de mar, pròche de la blava èrsa,

Cavatz s'aquò se pòt un pichòt trauc tot mofle,

Una bona pichòta nicha,

Cerca dels dalfins, los amics d’enfança,

Long d’aquela grava a la sorra tan fina

Sus la plaja de la Cornissa.

               §§§§§§§§§

     PÒRTA-CONTENEIRES


Avèm conegut de jòcs de construccion mens impausants qu’aqueles gigants de las mars que son los pòrta-conteneires, qu'alimentan los Terrians de la planeta tota del necessari e mai de l’inutila.

Lo trafec maritima compta per 90 % del fret mondial, eissit en granda partida dels païses asiatics. Cal admetre qu’aquela politica contribuïguèt a l’enaument dels païses josdesvolopats. Mas aquò se tradusiguèt pendent un fum d’annadas per la barradura d’usinas e donc per mai de caumatge dins los païses occidentals. Es le revèrs de la medalha.

De còps los cargaments, tanplan estacats lèu-lèu, cabussan dins la mar. Causan al passatge qualques esglais a la fauna josmarina, s'enanant per lor darrièra escala, rejónher al fond dels oceans los tresaurs d’ancians velièrs despareguts per totjorn dins las tempèstas e autras batèstas navalas. E i son pas tot sols…

Dins aquel periòd se parla fòrça de polucion, qu’es a devenir perilhosa. Mas avèm pas tot vist, ni tot ausit. Sabètz que lo grand bruch dels motors dels batelasses entraïna tanben de polucion sonòra. Aquò destorba los peisses, es averat*. E los peisses qu’anam manjar, seriá melhor de los pescar vius e en bona santat.

En mai de tot aquò, vaquí qu’un invitat suspresa s’es manifestat : lo Coronavirus ; quant de malautas e de mòrts a causat sus la Tèrra ! E es pas segur qu’aquò siá acabat, que son nombroses los païses que se pòdon pas pagar de vaccins.

A la debuta, la sola arma es estada lo confinhament, amb sas consequéncias sus l’economia, sus l’escolaritat dels enfants, tant coma sus lo moral, mai que mai de las personas totas soletas.

Dins lo meteis temps, se n’i a una que s'espetava de rire, es la planeta. S’es pagada un respècte plan meritat. Per exemple, lo cèl de China revenguèt d’un blau sublime, los dalfins nos subrepaguèron de lors sorires mai bels, e los migrants engolits per la mar creguèron un temps d'aver trobat lor repaus etèrn.

Ara que semblam aver trapat la parada a aquela vilaniá de virus, seriá tròp cinic de dire qu’a quicòm malaür es bon ? Esperam de veire, e tirem ensenhament de la situacion, e de las raras consequéncias positivas d’aquel trist periòd.

Tanplan qu’òm podriá ensajar d’estre un pauc mai a l’escota de nòstra planeta, mas ieu pensi que la presa de consciénça es ja entamenada. Gardem fe en l’òme (e subretot en la femna…) per moderar nòstres besonhs que son pas totjorn indispensables.

              §§§§§§§§§§

Darrièra minuta : una potinga seriá eficaça contra la COVID, e podriá benleu metre d’acòrdi los que son per lo vaccin e los que ne vòlon pas entendre parlar. Quand vos lo disiá que cal pas jamai desesperar ! ☺

               §§§§§§§§§§

*Ref : OUÍ  DIRE. Revista  AUDITION MUTUALISTE. N° de julhet de 2019. Títol de l’article : « Les océans menacés par le bruit ».

 

Ivona BEAUME.

Mèsa, lo 1er octobre de 2021.

 

♫ Hommage à G. BRASSENS.

Couplet 5 de la supplique :

 

Juste au bord de la mer, à deux pas des flots bleus,

Creusez s’il est possible un petit trou moelleux,

Une bonne petite niche,

Auprès de mes amis d’enfance, les dauphins,

Le long de cette grève au sable si fin,

Sur la plage de la Corniche.

              §§§§§§§§§§

PORTE-CONTAINERS

Nous avons connu des jeux de construction moins imposants que ces géants des mers que sont les porte-containers, qui alimentent les Terriens de toute la planète du nécessaire et même du superflu.

Le trafic maritime compte pour 90 % du fret mondial, issu en grade partie des pays asiatiques. Il faut admettre que cette politique a contribué à l’essor des pays sous-développés Mais cela s’est traduit pendant de nombreuses années par la fermeture d’usines et donc par plus de chômage dans les pays occidentaux. C’est le revers de la médaille.

Parfois les cargaisons, peut-être amarrées à la va vite, plongent dans la mer. Elles causent au passage quelques frayeurs à la faune sous-marine, s’en allant pour leur dernière escale, rejoindre au fond des océans les trésors d’anciens voiliers disparus à jamais dans les tempêtes et autres batailles navales. Et ils n’y sont pas tout seuls…

En cette période on parle beaucoup de pollution, laquelle est en train de devenir périlleuse. Mais nous n’avons pas tout vu, ni entendu. Savez-vous que le grand bruit des moteurs des gros bateaux entraîne aussi de la pollution sonore ? Et cela incommode les poissons, c’es avéré ! Et les poissons que

Nous allons manger, il vaudrait mieux les pécher vivants et en bonne santé.

De plus, voici qu’un invité surprise s’est manifesté : le Coronavirus ; combien de malades et de morts il a causé sur la Terre ! Et il n’est pas sûr que ce soit terminé, car nombreux sont les pays qui ne peuvent se payer des vaccins.

Au début, la seule arme a été le confinement, avec ses conséquences sur l’économie, sur la scolarité ders enfants, tout comme sur le moral, en particulier des personnes toutes seulettes.

Pendant ce temps, il y en a une qui a bien rigolé, c’est la planète. Elle s’est offert un répit bien mérité. Par exemple, le ciel de Chine est redevenu d’un bleu sublime, les dauphins nous ont gratifié de leur plus beau sourire, et les migrants avalés par la mer ont crû un temps avoir trouvé leur repos éternel.

Maintenant qu’il semble qu’on ait trouvé la parade à ce méchant virus, serait-il trop cynique de dire qu’à quelque chose malheur est bon ? Attendons de voir, et tirons enseignement de la situation et des rares conséquences positives de cette triste période.

Peut-être pourrions-nous essayer d’être un peu plus à l’écoute de notre planète, mais je pense que la prise de conscience est déjà bien entamée. Gardons foi dans l’homme (et surtout dans la femme…) pour modérer nos besoins qui ne sont pas toujours indispensables.

              §§§§§§§§§§

Dernière minute : un médicament serait efficace contre la COVID, et pourrait peut-être mettre d’accord les pro-vaccins et ceux qui ne veulent pas en entendre parler. Quand je vous le disais qu’il ne faut jamais désespérer ! ☺

              §§§§§§§§§

*Ref : OUÏ  DIRE Revue de  AUDITION MUTUALISTE N° de juillet 2019. Titre de l’article « Les océans menacés par le bruit ».

Yvonne BEAUME.

Mèze, le 1er octobre 2021.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits