dimarts, 25 de gener del 2022

ATEA

 L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCE OCCITAN DE MÈSA.

 

Omenatge a G. BRASSENS.

Coblet 12 de la Suplica.

Quand prenent mon tuquet per una coissinièra,

Una ondina vendrà gentament somelhar,

Amb mens que pas res de costuma,

Ne demanda perdon d’avança a Jèsus,

Se l’ombra de ma crotz se colca un pauc dessús,

Per un pichòt bonaür postuma.

               §§§§§§§§§§

                   ATEA

ATEA. De qu’es aquò ? Coma se pòt pas endevinar es, o puslèu serà un avion.

Sabèm que tot lo mond es a la recèrca de solucions ecologicas per l’avenidor, que la planeta n’a un confle de nosautres e de totas las misèrias que li fasèm subir.

Una « Start Up », coma se ditz ara, de TOLOSA trabalha sus lo projècte d’un avionet de 5 plaças. 

Quatre ancians de la societat AIRBUS, qu’aurián pogut consacrar lors lésers a la petanca, coma tot lo mond, se son meses dins lo clòsc de concebre un avion que se sonarà ATEA. Non es pas per portar concurréncia al A 380*, es sonque per pèrdre pas la man tanplan…

En 2018 creèron la Societat « ASCENDANCE FLIGHT TECHNOLOGIES », e l’an installada a MURÈTH (31). A sa tèsta Monsur Jean-Christophe LAMBERT.

Una de las particularitats de l'ATEA, es que se pòt enlairar e aterrar verticalament, coma los elicòpters ; cal dire que n’es inspirat, e qu’aquò es practic.

Serà plan reconaissable per de que – segurament pas per faire polit – serà munit de dos parelhs d’alas, a l’avant e a l’arrièr. Dins aquelas seron lotjats 8 rotors. E subretot, per permetre de far baissar fòrça lo taus de CO2, aurà un motor electric que se poirà recargar en vòl, que dison.

Cal pas pensar far lo torn de la planeta amb el, es pas sa vocacion, mas amb una autonomia prevista de 400 quilomètres, poirà rendre de grands servicis, en primièr per los secors, per lo torisme e autres desplaçaments alentorn, que sa vitessa serà de 200 qm a l’ora. N’i a pro per semenar la polícia…

Se ne parli al futur es qu’ATEA es encara a l'estat de projècte, seriós segurament, mas los ensages los mai importants se debanaràn en 2023, e aquò es ja deman !

Lo desir de la societat es de lo presentar als Jòcs Olimpics de París, en 2024. Segur qu’amb son envergura de 12 a 13 mètres e son « look » particular rapòrt a sas alas, se va remarcar. La debuta de la construccion en seria es prevista per 2025 e devriá entraïnar creacions d’emplec.

Donc, se cal armar de paciéncia per veire aquel engenh traversar lo cèl, e se dire que d’aquí 2025, tanplan serà pas tot sol, qu’arrestam ni la recèrca, ni lo progrès, e aquò m’agrada. 

Alara, en avant tota e bon vòl a l’ATEA.

*A 380. Aquel vei son darrièr exemplari partir per los Emirats Arabs Units. Òc, sa produccion s’arrèsta, sens tamborn ni trompeta ; es pas pus dins l’aire del temps, pauròt !

Ivona BEAUME.

Mèsa, lo 21 de genièr de 2022.


L’ŒIL DU BŒUF.

LE BILLET D’YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.


Hommage à G. BRASSENS.

Couplet 12 de la Supplique.

Et qu’en prenant ma butte en guise d’oreiller,

Une ondine viendra gentiment sommeiller

Avec moins que rien de costume,

J’en demande pardon par avance à Jésus,

Si l’ombre de ma croix s’y couche un peu dessus

Pour un petit bonheur posthume.

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                    ATEA

ATEA. Késaco ? Comme on ne peut pas le deviner c’est, ou plutôt ce sera un avion.

Nous savons que tout le monde est à la recherche de solutions écologiques, car la planète en a assez de nous et de toutes les misères qu’on lui fait subir.

Une Start Up, comme on dit maintenant, de Toulouse, travaille sur le projet d’un petit avion de 5 places.

Quatre anciens de la société AIRBU, qui auraient pu consacrer leurs loisirs à la pétanque comme tout le monde, se sont mis dans la tête de concevoir un avion qui s’appellera ATEA. Ce n’est pas pour porter concurrence à l’a 380*, c’est juste pour ne pas perdre la main peut-être…

En 2018 ils ont créé la Société « ASCENDANCE FLIGHT TECHNOLOGIES », et l’ont installée à MURET (31). A sa tête Monsieur Jean-Christophe LAMBERT.

Une des particularité de l’ATEA est qu’il peut décoller et atterrir verticalement, comme les hélicoptyères ; il faut dire qu’il en est inspiré, et que cela est pratique.

Il sera bien reconnaissable car – surêment pas pour faire joli – il sera muni de deux paires d’ailes, à l’avant et à l’arrière. Dans celles-ci seront logés 8 rotors. Et surtout, pour permettre de faire baisser sensiblement le taux de CO2, il aura un moteur électrique qui pourra se recharger en vol, dit-on.

Il ne faut pas penser faire le tour de la planète avec, ce n’est pas sa vocation, mais avec une autonomie prévue de 400 km, il pourra rendre de grands services, en premier pour les secours, pour le tourisme et autres déplacements alentour, car saz vitesse sera de 200 km à l’heure. C’est suffisant pour semer la police...

Si j’en partle au futur, cf’est qu’ATEA est encore à l’état de projet, sérieux certes, mais les essais les plus importants se dérouleront en 2023, et ça c’est déjà demain !

Le souhait de la société est de le présenter aux Jeux Olympiques de Paris en 2024. Sûr qu’avec son envergure de 12 à 13 mètres et son look particulier à cause de ses ailes, il va se remarquer. Le début de la construction en série est prévue pour 2025, et devrait entraîner des créations d’emplois.

Donc, il faut s’armer de patience pour voir cet engin traverser le ciel, et se dire que d’ici 2025, il ne sera peut-être pas tout seul, car on n’arrête ni la recherche, ni le progrès, et ça, ça me plaît.

Alors, en avant toute et bon vol à l’ATEA.


*A 380. Celui-ci voit son dernier exemplaire partir pour les Emirat arabes. Oui, sa production s’arrête sans tambour ni trompette ; il n’est plus dans l’air du temps, le pauvre !

Yvonne BEAUME.

Mèze, le 21 janvier 2022.

 

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