dimecres, 22 de juny del 2022

FLOR DE LUNA

 L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.


A quand de flors sus la Luna ?

Mas i a de proritats. Los cercaires, qu’an totjorn besonh de se gratar la tèsta per trapar quicòm de novèl, an decidit d’ensajar de far créisser, dins de pòts tan grands coma de dedals, de granas dins de tèrra lunària, tèrra que se sona « regolita ».

Qu’es aquò ? es de ròca lunari, pròcha la tèrra volcanica.

Foguèt prelevada sus la Luna lòrs de las missions Apollò 11 e 17, en 1969 e 1972. Òc ! Fa de temps.

Miracle ! 20 jorns après lor mesa en tèrra, las granas d’« arabetas de  las Dònas», mena de creisselon, an levat. Pasmens, amai s'èran un pauc traças, òm pòt dire que l’experiéncia foguèt una capitada. Per contra cal daissar al sòl lunari, qu’a pas encara sofrit de l’agression dels umans, lo temps de s’acostumar a nòstre biais de far. E se i a besonh, apondrem una bona ponhada d’engrais.

 Sabèm, dins nòstres pantaisses los mai fòls, que la Luna devriá servir de marchapè a d’expedicions sus la planeta Mars, atanben l’afar es d’importància.

Tot aquò fa soscar. Quand ne’n serem a cultivar de tomatas sus la Luna, caldrà ben las anar asagar cada ser, e recomandam als jardinièrs de doblidar pas lo capèl, que la temperatura pòt aténher + 123° dins la jornada.

Autant dire que lo calimàs que vivèm en aqueste moment es just un pichon abans-tast de çò qu’espèra los mai ardits d'aqueles que s'i voldràn apegar.

Segurament que seràn pas las tomatas las mens carestiosas del mond, al prètz de la bilheta per la Luna. Alara, per jónher l’util a l’agradiu, e coma avèm un bon saupre-far en la matèria, òm podrià profechar dels viatges per liurar a la Luna (al pretèxte de compòst), de tombarèls de nòstres escobilhas, que començam de pas saupre de qué ne faire.

Caldrà far atencion de ne pèrdre pas en rota en cercant a se dobrir un camin a travèrs los brigalhs de satellits que rebalan d'aicí e d'alai dins l’espaci.

Aquò vòl dire qu’après aver polluit la Tèrra Nòstra, avèm plan entamenada la pollucion de l’espaci, e ara en abans tota, direccion la Luna per contunhar nòstra òbra. 

Pel còp, se cal pas estonar que los astres vesins siagan gaire aculhents envèrs nosautres.

Cadun se protegís coma pòt.

 

Ivona BEAUME

 

L’ŒIL DU BŒUF

LE BILLET DE(YVONNE DU CERCLE OCCITAN DE MEZE.

 

       FLEUR DE LUNE

 

A quand des fleurs sur la Lune ?

Mais il y a des priorités. Les chercheurs, qui ont toujours besoin de se gratter la tête pour trouver quelque chose de nouveau, ont décidé d’essayer de faire pousser, dans des godets aussi grands que des dés à coudre, des graines dans de la terre lunaire, terre qui s’appelle régolithe.

Qu’est-ce ? c’est de la roche lunaire, proche de la terre volcanique.

Elle fut prélevée sur la Lune lors des missions Apollo 11 et 17, en 1969 et 1972. Oui ! Ca fait un bail.

Miracle ! 20 jours après leur mise en terre, les graines d’arabettes des Dames, sorte de cresson, ont levé. Cependant, même si elles étaient un peu rachitiques, on peut dire que l’expérience a été réussie. Par contre il faut laisser au sol lunaire le temps de s’habituer à notre manière de faire. Et si besoin, nous ajouterons une bonne poignée d’engrais.

Nous savons, dans nos rêves les plus fous, que la Lune devra servir de marche pied à des expéditions sur la planète Mars, aussi l’affaire est d’importance.

Tout cela fait réfléchir. Quand nous en serons à cultiver des tomates sur la Lune, il faudra bien aller les arroser chaque soir, et nous recommandons aux jardiniers de ne pas oublier le chapeau, car la température peut atteindre +123° dans la journée.

Autant dire que la canicule que nous vivons en ce moment est juste un petit avant-goût de ce qui attend les plus hardis de ceux qui voudront s’y aventurer.

Il est probable que ce ne seront pas les tomates les moins chères  au monde, au prix du billet pour la Lune. Alors, pour joindre l’utile à l’agréable, et comme nous avons un bon savoir-faire en la matière, nous pourrions profiter des voyages pour livrer à la Lune (au prétexte de compost), des tombereaux de nos ordures, car nous commençons de ne pas savoir qu’en faire.

Il faudra faire attention à ne pas en perdre en route en cherchant à s’ouvrir un chemin à travers les débris de satellites qui traînent ici ou là dans l’espace.

Cela veut dire qu’après avoir pollué notre Terre, nous avons bien entamé la pollution de l’espace, et maintenant, en avant toute, direction la Lune pour continuer notre œuvre.

De fait, il ne faut pas s’étonner que les astres voisins soient si peu accueillants envers nous.

Chacun se protège comme il peut.

 

Yvonne BEAUME

Mèze, le 17 juin 2022.

 

Mèsa, lo 17 de junh de 2022.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Los mai legits